Sådan retter du nedslagsmærker

Golfkølle og bold

Det er vigtigt altid at rette sine nedslagsmærker op på green, men mindst lige så vigtigt at gøre det rigtigt.

Greenkeeperne, baneudvalget og flere af klubbens egne medlemmer giver udtryk for, at der dagligt er alt for mange nedslagsmærker, der ikke bliver rettet. Så selvom du ikke selv lavede det perfekte slag ind på green, må du meget gerne hjælpe med at rette nedslagsmærkerne, som du ser 🙂

En greenfeegæst var behjælpelig med at rette nedslagsmærker på en runde i begyndelsen af august. Hele 68 nedslagsmærker blev det til! Det er et fælles ansvar at vise hensyn til spillerne efter dig, så ret både dit eget og et ekstra nedslagsmærke op, så alle medlemmer såvel som gæster får en dejlig runde.

Jo før et nedslagsmærke rettes op, jo hurtigere heler det. Hvis ikke det rettes op, kan det medføre langvarig skade. Tag derfor ALTID din pitchfork i lommen inden du starter runden.

Se her hvordan du retter et nedslagsmærke korrekt op:

Comments are closed.

06:22 april 2024