Information Torsdagsherrerne

Gunstarter

Som sædvanlig vil der være en række gunstarter i løbet af sæsonen. Nogle gunstarter er tællende i TH Tour og i drømmerunden (se matchplan). Der vil stadig være alternative matchformer til nogle af gunstarterne. Disse matchformer vil blive offent-liggjort på spilledagen. MEN……der er altid tale om RIGTIG golf…..ikke noget med at kaste og ingen texas “skrammel” eller andre rariteter, som ikke følger golfregel nummer 1 – spil bolden som den ligger.

Frie starter

Torsdagsherrer spiller altid fra Tee 57 (undtaget afslutningsmatchen).

Bemærk, at markøren SKAL være en anden torsdagsherre – man kan altså ikke spille torsdagsmatch sammen med konen/kæresten eller et tilfældigt medlem som ikke er medlem af torsdagsherrerne.

TH Tour

I år er der 15 matcher i TH Tour (gennemgående turnering), hvoraf de 9 (!!!) bedste tæller. Flere informationer her.

Den aktuelle stilling i turneringen (A-, B-, og C-rækken) kan ses på Golfbox under Order Of Merit. Du kan finde links under “Resultater”.

Drømmerunden

Vi spiller selvfølgelig også “Drømmerunden” i denne sæson. Flere informationer her.

Scorekort med angivelser af huller til Drømmerunden sendes til Hans Houlind på h.houlind@outlook.com eller sms 5134 0601.

Den aktuelle stilling kan ses under “Resultater”.

Hulspils turnering OG PAR hulspilsturnering

I lighed med de seneste sæsoner bliver der etableret en løbende hulspilsturnering.

Vi håber på stor tilslutning i år. Hulspil er en fantastisk spilleform, som man alt for sjældent spiller. Så benyt nu denne mulighed og tilmeld dig turneringen via GolfBox (se GolfBox matchplan under 1. april). Flere informationer her.

Spilleplan og resultater finder du under “Resultater”.

Resultater indberettes til matchleder Anders Porse – mail: andersporse24@gmail.com   tlf. 2677 0236

NB! Således beregnes tildelte slag i hulspil.

NYT NYT NYT !!! Der vil i år også blive etableret en PAR hulspilsturnering. Vi håber på stor tilslutning til dette nye initiativ. Så tag fat i din bedste golfkammerat og tilmeld jer via GolfBox. NB! Man må meget gerne deltage i både den individuelle hulspilsturnering og PAR hulspilsturneringen – det er to uafhængige turneringer. Flere informationer her.

Spilleplan og resultater finder du under “Resultater”.

NB! Således beregnes tildelte slag i PAR hulspil.

Kr. Himmelfarts turen

Årets Kr. Himmelfarts udflugt går til Mariager Fjord Golfklub. Flere informationer her.

Venskabsmatcher

Vi har 3 venskabsmatcher med Lyngbygaard GK og Aarhus Aadal GC.

Grundet svigtende interesse er der ingen match mod Kalø i 2024.

TH Ryder Cup

Vi har selvfølgelig igen torsdagsherrernes Ryder Cup i denne sæson. Flere informationer her.

Kvalifikation til Ryder Cup sker via “Verdensranglisten”, som du finder under “Resultater” her på siden.

Rækkeinddeling

Rækkeinddelingen kan ses nederst til højre i matchplanen. Man spiller hele sæsonen i den række man er i ved sæsonstarten. HUSK AT ANGIVE RÆKKEN PÅ SCOREKORTET. Rækkeinddelingen gælder for alle matcher, både TH Tour, drømmerunde og gunstarter (med mindre matchformen kræver noget andet). I nogle matcher spilles evt. i EN række – dette vil fremgå af proportionerne på matchdagen.

NB! Rækkeinddelingen er lavet ud fra et ønske om at have nogenlunde lige mange deltagere i hver række.

Registrering af scores

Vi vil også i år registrere scores for alle matcher. Dette er ekstra vigtigt med de nye handicapregler.

20:54 april 2024