Begynderkurser

Begynderkurser og Weekendkurser

Mollerup Golf Club - Hyggeligt Begynderforløb

Hvis du ikke har spillet før

Hvis du ikke tidligere har spillet golf og ikke er i besiddelse af banetilladelse, kan du deltage i et begynderkursus for kun kr. 1.500,-. Hvis du efter endt prøvemedlemskab eller weekendkursus melder dig ind i Mollerup Golf Club, får du reduceret din første kontingentbetaling med kr. 500,-.

Til foråret er vi klar med nye kurser. Vi opdaterer i løbet af vinteren med flere datoer på næste års begynderkurser.
Du kan allerede nu reservere plads på ét af kurserne. Tilmeld dig på info@mollerupgolfclub.dk eller tlf. 8678 5556.

Kursustyper

Prøvemedlemskab for hold i to måneder
  • Opstart i uge 15
Individuelt prøvemedlemskab i to måneder
  • Løbende opstart i foråret
Få golfkørekort på en weekend
  • 29.-30. april 2023: Weekendkursus 1
  • 20.-21. maj 2023: Weekendkursus 2
Golfens Dag d. 23. april 2023

Har du altid haft lyst til at spille golf? Sæt X i kalenderen d. 23. april 2023 til Golfens Dag. Golfens Dag er et landsdækkende arrangement, hvor landets golfklubber inviterer nye golfere til at prøve at spille. På dagen får du en kort introduktion til golfspillet, herunder teknik og udstyr. Du får mulighed for at prøve en sportsgren, der appellerer til alle aldersgrupper, og du kan spille med venner, familie og kolleger uafhængig af niveau.

Golfspillere på banen til Golfens Dag

Hvad indebærer et begynderkursus hos Mollerup Golf Club?

Et begynderkursus hos Mollerup Golf Club er en fantastisk måde at komme i gang med golf på i et hyggeligt fællesskab og trygge rammer. Når du tilmelder dig begynderforløbet, bliver du indmeldt som prøvemedlem i 2 måneder, hvilket giver dig adgang til træningsfaciliteter og Par 3-banen.

Begynderforløbet strækker sig over 4-8 uger og inkluderer følgende elementer:

1. Teknisk træning i 6 uger, der dækker de 4 grunddiscipliner: grundsving, putting, indspil og bunker.
  2. Deltagelse i mindst 2 begynderturneringer, som afholdes om onsdagen.
  3. Regelundervisning og beståelse af DGU online regelprøve.

Efter gennemførelse af begynderforløbet vil du modtage dit golfkørekort, så du kan melde dig ind i Mollerup Golf Club og få et DGU-kort, der giver adgang til at spille på 18-hullers banen og andre baner mod betaling.

Begynderforløbet afholdes i to perioder: uge 15-25 (senest start uge 22) og uge 33-39 (senest start uge 36). Hvert hold består af minimum 4 og maksimum 10 personer, og træningspassene varer 55 minutter. Prisen for begynderforløbet er 1.500 kr. per person.

Mollerup Golf Club ser frem til at byde dig velkommen og være en del af dine fremtidige golfoplevelser. Vær opmærksom på, at klubben forbeholder sig retten til at ændre programmet og skifte træner under forløbet.

Weekendkurser - Perfekt for travle hverdage

Hvis du har en travl hverdag, men stadig ønsker at lære at spille golf, er Mollerup Golf Club’s weekendkurser den ideelle løsning for dig. Vi tilbyder intensivt prøveforløb over 2 dage, der afholdes i weekenden den 29. og 30. april eller 20. og 21. maj.

Weekendkurset inkluderer undervisning i svingteknik med golfjern og køller, indspil, bunkerslag, chipping og putting. Der er også regelundervisning, som forbereder dig til at tage DGU’s regelprøve, og weekenden afsluttes med at spille på klubbens 18-hullers bane.

For at opnå “Golfkørekortet” skal du derudover deltage i min. 2 begynderturneringer, som spilles om onsdagen i klubben. Som deltager har du én måned til at færdiggøre begynderturneringerne, og du kan i denne periode frit benytte træningsfaciliteter og klubbens Par-3 bane.

Weekendkursus program:

• Lørdag:
    • 09:00: Velkomst
    • 09:30: Grundsvinget
    • 12:00: Frokost
    • 12:30: Køller og indspil
    • 14:00: Regelundervisning del 1
  • Søndag:
    • 09:00: Genopfrisk af grundsving
    • 10:30: Putting og bunker
    • 12:00: Frokost
    • 12:30: Regelundervisning del 2
    • 13:30: 9 hullers golf på banen med mentor
    • 15:30: Afslutning på kurset og udlevering af diplomer

Prisen for weekendkurset er 1.500 kr. per person. Efter gennemførelse af kurset og opnåelse af “Golfkørekortet” kan du melde dig ind i Mollerup Golf Club og få et DGU-kort, der giver dig adgang til at spille på 18-hullers banen og andre danske golfbaner mod betaling.

16:56 april 2024